/ by /   مقالات / 0 نظرات

پرنده های مناسب برای نگهداری در خانه

بیشتر کسانی که به دنبال نگهداری پرنده در خانه هستند ویژگی های همچون آرام بودن حیوان و راحت زندگی کردن با آن ها هستند. این ویژگی‌ها برای کسانی که در داشتن پرنده خانگی تجربه ای ندارند، اهمیت بیشتری نیز دارد چون که کنار آمدن با پرندگان که صمیمی و مهربان است نسبت به حیوانی پرخاشگر ساده‌تر است.

 

پرنده های مناسب برای نگهداری در خانه

بیشتر کسانی که به دنبال نگهداری پرنده در خانه هستند ویژگی های همچون آرام بودن حیوان و راحت زندگی کردن با آن ها هستند.  این ویژگی‌ها برای کسانی که در داشتن پرنده خانگی  تجربه ای ندارند، اهمیت بیشتری نیز دارد چون که کنار آمدن با پرندگان که صمیمی و مهربان است نسبت به حیوانی پرخاشگر ساده‌تر است. ولی در هر صورت همه صاحبان پرندگان گاز آنان را در نهایت تجربه خواهند کرد با این حال می‌توان با تحقیق درباره  گونه مناسب پرنده، می توان بهترین انتخاب را داشته باشید . در کلاغ سفید درباره پرندگان بیشتر بدانید!

?۱٫ ماکائو آبی یا هیاسینث (Hyacinth Macaws)

این پرندگان بزرگترین طوطی‌های جهان هستندو با نام “غول مهربان” نیز یاد می‌شود. این طوطی که به خاطر اجتماعی بودنش و صمیمی بودن به شهرت رسیده است، وعلاقه مند به بازی با صاحب خود است  به علت اندازه بسیار بزرگشان نیاز به محیط بسیاری وسیعی برای زندگی دارند اما کسانی که بر مشکلات نگهداری از طوطی ماکائو آبی غلبه می‌کنند،  از رابطه بسیار دوستانه طوطی لذت خواهند برد.

?۲٫ عروس هلندی (Cockatiels)

عروس هلندی جز حیواناتی است که رابطه دوستانه با دیگران دارد . در صورتی که از سنین پایین با دست مورد تغذیه قرار گیرند و در محیطی باشد که توجه به این گونه پرنده زیاد باشد ، به حیوانات خانگی بسیار جذابی تبدیل خواهند شد. اگر چه این پرنده معمولا صحبت کردن را یاد نمیگیرد ، با این حال هوش بسیاری دارد و می‌تواند صداهایی که در خانه ایجاد می‌شود مانند زنگ در، زنگ تلفن و … را تقلید کند.عروس هلندی جثه نسبتا کوچکی دارد به همین خاطر داشتن فضای بزرگ برای نگهداری از آنان ضروری نیست و می‌توان به راحتی در خانه‌های کوچک نیز از آنان نگهداری کرد.

?۳٫ مرغ عشق (Budgies)

مرغ عشق را می‌توان یکی از محبوب‌ترین پرندگان خانگی در جهان دانست و مرغ عشق اگر به خوبی تربیت شود و مراقبت‌های لازم در مورد این پرنده صورت گیرد به حیوان خانگی بسیار مهربانی تبدیل خواهد شد. علاوه بر این که این پرنده کوچک است و نگهداری راحت و آسانی دارد، هوش بالایی داشته  و حتی می‌تواند اجرای شوخی‌های بامزه را نیز به آن بیاموزد. با این حال شاید جذاب ترین ویژگی آنان، توانایی صحبت کردنشان باشد و اطمینان داشته باشید که آن‌ها با صدای نازک و جالب خود هر فردی از هر سنی را به وجد خواهد آورد.

?۴٫ طوطی پروتلت (Parrotlets)

این طوطی ها محبوبیت زیادی در سراسر دنیا کسب کرده‌اند. طوطی های  کوچک و بامزه ای هستند و نگهداری از آنان نیز ساده و شخصیت مهربان آنان بسیار بزرگتر از بدن‌های کوچکشان است. کسانی که می‌خواهند از این پرنده نگهداری کنند باید زمانی برای بازی کردن با او در اختیار داشته باشند تا طوطی صمیمیت و اهلی بودن خود را حفظ کند. در صورتی که به این نکات توجه و محیط زندگی مناسبی نیز ایجاد شود، آنان با عشق و علاقه خود پاسخ شما را خواهند داد.

?۵٫ طوطی کاکادو (Cockatoos)

اگر شما پرندگانی با اندازه بزرگتر را دوست دارید. اما در عین حال پرنده‌ای مهربان، صمیمی و دوست داشتنی می‌خواهید. احتمالا بهترین انتخاب شما کاکادو (طوطی کاکلی) خواهد بود. این پرندگان زیبا پیوندی بسیار قوی با صاحب خود برقرار کرده و ترجیح می‌دهند. در صورت امکان همه وقت خود را با او بگذرانند. اگر تصمیم به قبول سرپرستی این حیوان دارید. اطمینان یابید که می‌توانید زمان کافی در اختیار پرنده خود بگذارید. چرا که اگر کاکادو توجه و عشق کافی دریافت نکند دچار افسردگی و رفتارهای مخرب دیگر خواهد شد.

انتشار دهید


نظر دهید

You must be logged in to post a comment.