/ by /   مقالات / 0 نظرات

درباره پرندگان زینتی

پرندگان زینتی را بیشتر بشناسید.

درباره پرندگان زینتی چه می دانید؟ آیا با انواع و گونه های پرندگان زینتی آشنایی دارید؟  علاقه مند هستید درباره نگهداری پرنده زینتی در منزل خود اطلاعات بیشتری به دست آورید؟

آیا به پرورش پرندگان زینتی به عنوان یک راه کسب درآمد عالی فکر می کنید؟ پاسخ همه این سوالات را در این مطلب به صورت مفید و مختصر مطالعه خواهید نمود.

ویژگی پرندگان زینتی

پرندگان زینتی پرندگانی دارای ظاهر بسیار زیبا، چشم نواز و منحصر به فرد هستند. غالب این پرندگان را می توان اهلی نمود و دست آموز کرد و بسیاری از انواع آن ها را می توان در خانه نگهداری کرد.

این پرندگان به خاطر ویژگی های فوق العاده ظاهری و بعضاً توانایی های خاص مثل سخنگویی یا داشتن هوش فوق العاده  بسیار پر طرفدار و در نتیجه قیمتی و ارزشمند هستند و پرورش آنان برای پرورش دهنگان در صورت داشتن اطلاعات و تجربه کافی می تواند درآمد زایی خوبی داشته باشد.

انواع پرندگان زینتی

این پرندگان انواع مختلفی دارند که بعضی از آن ها به عنوان پرندگان زینتی خانگی بیشتر خریداری می شوند. اگر بخواهیم تعدادی از معروف ترین پرندگان زینتی را مثال بزنیم می توانیم به طوطی خاکستری آفریقایی (کاسکو) اشاره کنیم.

این طوطی از باهوش ترین پرندگان و دارای قدرت سخن گفتن و تقلید گفتار و صداست. از انواع کاسکو، می توان کاسکوی تیمنه را نام برد که قدری بزرگ تر از کاسکوی معمولی است.

طوطی ماکائو یا آرا، دیگر پرنده زینتی است که از زیبا ترین و قیمتی ترین طوطی هاست اما از نظر سخنگویی چندان امتیازی ندارد. نوع دیگر طوطی زینتی طوطی کاکاتو یا بارتا است که جذابیتش در انجام حرکات نمایشی است؛ هم چنین با صاحب خود بسیار مهربان و صمیمی می شود.

ازدیگر انواع طوطی، عروس هلندی است که هم زیبا و هم شاد وبازیگوش است اما قدرت سخنگویی اش در حد چند کلمه است. از انواع دیگر طوطی می توان شاه طوطی، روزیلا، طوطی اسکندری، طوطی خورشیدی و طوطی برزیلی یا پرنده عشق می شوند.

نوع دیگری از پرندگان که بسیار کمیاب است و قیمت بالایی دارد، توکان است که به خاطر داشتن نوک عجیب و بی نظیر خود بسیار معروف شده است. تغذیه این پرنده بسیار حساس است و عمرش در شرایط نگهداری توسط انسان از ۶ الی ۷ سال تجاوز نمی کند.

از دیگر انواع پرندگان می توان به مرغ مینا اشاره کرد که خاصیت سخنگویی دارد اما امتیازش فقط در همین است؛ نه ظاهر خاصی دارد و نه اخلاق خوبی! این پرنده همه چیز حتی دست صاحب خود را نوک می زند.

مرغ عشق، پرنده ای کوچک، زیبا و رمانتیک است! که خیلی زود اهلی می شود. فنچ یا سهره نیز نوع دیگری از پرنده کوچک زینتی، پر صدا و بازیگوش هستند. این دو نوع پرنده به علت کوچکی، ارزان تر بودن ونگهداری کم هزینه تر بیشتر به عنوان پرندگان زینتی خانگی محبوبیت و عمومیت دارند.

پرندگان زینتی2
پرندگان-زینتی۲

برای کسب اطلات بیشتر با ما در تماس باشید

ایمیل

info@iranmehrclub.com

موبایل

۰۹۱۳۱۱۱۷۷۳۳ رضایی

تلفکس

۰۳۱۳۳۸۰۶۵۳۰

انتشار دهید


نظر دهید

You must be logged in to post a comment.