غذای عروس هلندی چیست؟

 غذای عروس هلندی 

تغذیه از جوجه گی تا تخم گذاری عروس هلندی

غذای عروس هلندی یکی از مراحل تاثیر گذار در رشد و تکثیر آن ها است. اگر ندانید به موقع چه غذاهایی را برای آن ها فراهم کنید و چه غذاهایی را به آن ها ندهید. نمی توانید در امر تولید و پرورش عروس هلندی موفق باشید. تغذیه ی عروس هلندی باید سر شار از تمامی مواد مورد نیاز پرنده باشد.

دوستان زیادی که می خواهند بدانند چه غذایی را باید به عروس هلندی هایشان بدهند؟ می خواهند بدانند چه دانه هایی چه میوه هایی در چه زمانی برای کاکوتیل هایشان فراهم کنند؟ شاید برای شما هم این سوال ایجاد شده باشد. که در زمان جوجگی، بلوغ و جفت گیری چه غذاهایی را باید برای عروس هلندی هایتان فراهم کنید.

غذای عروس هلندی چیست؟

همانطور که می دانید غذای اصلی عروس هلندی ها شامل تخم کتان و ارزن است. اما به مرور زمان و قرار گیری پرنده در دوره های مختلفی مثل جوجه گی، بلوغ و جفت گیری. و تخم گذاری نوع تغذیه ی پرنده تغییر می کند.

عروس هلندی
عروس هلندی

تغذیه ی عروس هلندی در زمان جوجه گی چیست؟

زمانی که عروس هلندی ها از تخم بیرون می آیند اصلیترین غذایی که به آن احتیاج دارند. غذای نرم است. اما غذای نرم به جوجه های تازه متولدی یا توسط مادر عروس هلندی است. یا اینکه مجبور خودتان جوجه ها را تغذیه کنید.

اگر جوجه عروس هلندی ها توسط والدین خود تغذیه می شوند. شما کافی است. هر روز برای آن ها تخم مرغ آب پز رنده ای. در اختیارشان قرار بدهید. بهتر مقدار زرده بیشتر از سفیده ی تخم مرغ باشد. اما اگر مجبورید خودتان تغذیه ی عروس هلندی را برعهده بگیرید. باید به وسیله ی سرنگ تغذیه ی جوجه ها را انجام دهید.

برای این کار لازم است در ابتدا تخم مرغی را آب پز کنید. بعد زرده ی تخم مرغ را با مقداری آب جوش مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده. نباید زیاد آبکی یا سفت باشد. بعد زمانی که مطمئن بودید کاملا چینه دان جوجه عروس هلندی خالی است. به وسیله سرنگ به آرامی از گوشه ی منقار به جوجه ها غذا بدهید. البته ناگفته نماند که شما می توانید از سفیده ی تخم مرغ که حاوی پروتئین است هم استفاده کنید. اما توجه داشته که سفیده ی تخم مرغ کاملا نرم باشد. وبعد بوسیله ی سرنگ به جوجه ها بدهید.

این نوع تغذیه برای زمانی است. که جوجه ها تازه از تخم بیرون آمده اند. و برای ادامه ی حیات خود به انرژی کافی احتیاج دارند. این مخلوط باید تا زمان ۴۰ روزگی ادامه پیدا کند.

عروس هلندی
عروس هلندی

تغذیه ی عروس هلندی از ۴۲ روزگی به بعد چیست؟

جوجه های عروس هلندی از ۴۲ روزگی می توانند از والدین خود جدا شوند و خودشان تغذیه کنند. در این زمان این سوال پیش می آید که آیا آن ها می توانند دانه بخورند؟

در جواب باید بگویم. جوجه ها بعد از ۴۲ روزگی هم همچنان به خوردن. غذاهای نرم علاقه دارند. و این شما هستید. که باید آن ها را به خوردن. دانه هایی مثل ارزن و کتان عادت بدهید. اما مطمئنا دارید. به این فکر می کنید. که چجوری می توانیم. آن ها را به خوردن. دانه عادت بدهیم؟

برای شروع کار باید غذای نرم برای آن ها تهیه کنید. مثلا گندم و تخم مرغ آب پز شده. را توی بشقاب گذاشته. و جلوی جوجه های تازه مستقل قرار بدهید. و دانه ها را روی غذای نرم بپاشید. تا در هنگام غذا خوردن دانه ها را هم بخورند. کم کم مقدار غذای نرم را هر روز کمتر کنید تا بیشتر به دانه خوردن عادت کنند. و به همین منوال پیش بروید…

عروس هلندی
عروس هلندی

تغذیه ی عروس هلندی تا قبل از بلوغ جنسی چیست؟

دانه ی ارزن و کتان اصلیترین دانه ای است که باید در این زمان به عروس هلندی ها بدهید. در واقع باید ارزن به مقدار ۷۵۰ گرم و کتان ۲۵۰ گرم را مخلوط کنید و در اختیار عروس هلندی قرار بدهید.

البته باید بدانید تمامی تغذیه ی پرنده به دانه ی کتان و ارزن ختم نمی شود. شما باید در رژیم غذایی آن ها از انواع سبزیجات تازه و میوه جات استفاده کنید.

بهترین سبزی هایی که برای تغذیه ی عروس هلندی ها مناسب هستند شامل: کاهو، اسفناج، کلم بروکلی، برگ کلم، برگ چغندر، تره، جعفری، شوید، گشنیز، فلفل دلمه ای و فلفل سبز، کرفس و هویج است. البته توجه داشته باشید. که این سبزیجات حتما تازه و شسته است.

بهترین میوه هایی که برای تغذیه ی پرنده ها می توانید تهیه کنید شامل : سیب، هلو، انار، پرتغال و انگور است. البته پرنده ها به سیب و هلو علاقه ی خاصی دارند. دوستان عزیزم نکته ای که باید به آن توجه نشان دهید. این که حتما دانه ی میوه ها را قبل از در اختیار قرار دادن. عروس هلندی ها جدا کنید.

در این زمان باید هر ده روز یکبار به اندازه ی یک بند انگشت تخم مرغ به آن ها بدهید. بیشتر از این دیگر لازم نیست. به عروس هلندی ها تا قبل از دوره ی بلوغ تخم مرغ بدهید.

آیا به عروس هلندی هایمان تخمه بدهیم یا خیر؟ در جواب باید تا قبل از بلوغ جنسی هر ده روز یکبار به اندازه ی تعداد جوجه ها ۱۰ عدد تخمه به آن ها بدهید. بیشتر از این مقدار توصیه نمی کنم.

هر ده روز یکبار به آن ها ذرت تازه یا پخته بدهید. هر هفته می توانید مقداری حبوبات مثل عدس، ماش، گندم و… بپزید و به آن ها بدهید.

چند نکته ی مهم قبل از رسید جوجه ها به بلوغ جنسی

۱ . از اینکه بخواهید به عروس هلندی ها دانه های گرم بدهید جدا خودداری کنید. دانه های گرمی مثل (کافشه، شاهدانه، تخم بذرک نیجرو..) تغذیه ی مناسبی برای عروس هلندی ها قبل از بلوغ جنسی نیستند.

۲ . در سبزیجات و میوه جات زیاده روی نکنید. چون منجر به اسهال عروس هلندی می شود.

۳ . آب آن ها را هر روز عوض کنید و آب تازه در اختیارشان قرار دهید.

۴ . مولتی ویتامین باید زیر نظر پزشک و با مشورت پزشک متخصص باشد. از مولتی ویتامین به صورت خود سرانه جدا خودداری کنید.

۵ . در تغذیه ی عروس هلندی ها باید کلسیم و مواد معدنی هم وجود داشته باشد بنابراین کف دریا در اختیار کوکاتیل هایتان قرار دهید.

تغذیه ی عروس هلندی در زمان بلوغ جنسی و آمادگی برای تکثیر چیست؟

 

زمانی که پرنده ها به زمان بلوغ می رسند وقت آن می رسد که تغذیه ی گرم آن ها را شروع کنید.

در واقع بهترین موقع برای شروع تغذیه ی گرم به پرنده ها از ۱۴ ماهگی به بعد است.

در واقع در این زمان شما باید پرنده ها را برای جفت گیری آماده کنید. نوع تغذیه ی پرنده در این زمان شامل مخلوط دانه هایی چون:

۷۵۰ گرم ارزن، ۲۵۰ گرم کتان و ۱۵۰ گرم شاهدانه، تخم کاسنی و کافشه باشد.

در این دوره از میوه هایی مثل هلو و سیب استفاده کنید. شما می توانی دو بار در هفته از سبزیجاتی مثل هویج رنده ای. جعفری، گشنیز، کلم بروکلی، کلم سفید، فلفل دلمه، شوید. و کاهو برای پرنده  تان تهیه کنید.

در ضمن فراموش نکنید که آن ها به پروتئین و مولتی ویتامین هم احتیاج دارند. برای تامین پروتئین بهتر است. از تخم مرغ پخته  و رنده استفاده شود. و روی تخم مرغ خرفه بپاشید تا کوکاتیل هایتان بخورند.

در هفته ۲۰ تا ۳۰ جوانه ی گندم به کوکاتیل هایتان بدهید بخورند. در ضمن می توانید. از حبوبات پخته شده. البته خیلی کم هم استفاده کنید.

برای تامین ویتامین هم طبق دستوری که به شما عزیزان می دهم عمل کنید. ۱۵ روز قبل از تخم گذاری باید قطره ی آ د ث ای به پرنده بدهید.

به محض گذاشتن. اولین تخم به او قطره ی مکمل کلسیم و مولتی ویتامین بدهید.

جمع بندی و سخن آخر

در این مقاله سعی کردم.  در مورد تغذیه ی عروس هلندی ها دردوره های مختلف مثل تخم گذاری.  جوجه دهی. رسیدن. به بلوغ جنسی برایتان بگویم. توجه داشته باشید. که تغذیه ی صحیح شرط لازم برای رشد، سلامتی و تکثیر پرنده ها است. نکته ای که در این مقاله متوجه شدید این بود که تا قبل از ۱۴ ماهگی شما نباید به پرنده ها دانه های گرم بدهید. و مشکلی که پرورش دهندگان بعد از ۴۲ روزگی با جوجه ها مواجه می شوند .

این که جوجه ها علاقه به خوردن. دانه ندارند. و دوست دارند. همچنان از غذای نرم استفاده کنند. در این مقاله شما یاد گرفتید. که با چه روشی پرنده ها را به خوردن. دانه تشویق کنید. در واقع با تهیه کردن مخلوط غذای نرم و دانه و کم کردن غذای نرم کم کم عروس هلندی ها مجبورند شکمشان را با دانه سیر کنند. و به مرور زمان به خوردن. دانه عادت می کنند.

بعد از ۱۴ ماهگی شما باید دانه های گرم در اختیار عروس هلندی هایتان قرار بدهید. تا برای تکثیر و جفت گیری کاملا آماده شوند.

تگ ها

طوطی ، مرغ عشق ، مرغ عشق نقابدار،شاه طوطی، روزیلا، طوطی اسکندری، طوطی خورشیدی ، پرنده عشق ، آموزش پرورش پرندگان زینتی ، گزینش اصول پرورش پرندگان زینتی، پرورش پرندگان زینتی ، پرورش انواع پرندگان زینتی ، انواع مختلف پرندگان متنوع ، باغ پرندگان ایران مهر ، انواع طاووس ، انواع طوطی ، بازار پرندگان زینتی ، باغ پرندگان ، باغ پرندگان اصفهان ، بلدرچین ، بوقلمون ، پرسودترین پرنده زینتی ، پرندگان ، پرندگان زینتی ، پرنده ، پرنده عروس هلندی ، پرنده‌های متنوع ، پرورش پرندگان ، پرورش پرندگان پرسود ، پرورش پرندگان زینتی در خانه ، پرورش دهنگان ، پرورش طیور ، پرورش مرغ بومی ، پیدا کردن پرنده ی زینتی ،سالن پرورش مرغ عشق ،تغذیه مطلوب پرندگان زینتی ،تکثیر پرندگان زینتی ، طوطی کاکادو ، شتر مرغ، طرفداران پرندگان زینتی ، طرفداران پرندگان زینتی،طوطی پاکوتاه برزیلی ،رنگ پرندگان زینتی ،سالن پرورش پرندگان زینتی ، رایج ترین پرندگان خانگی ،رژیم غذایی طوطی کوتوله،توکان ، دستگاه های جوجه کشی ،دماسنج و دستگاه رطوبت ساز ،
ظروف آبخوری و دان خوری ،راه اندازی سالن پرورش پرنده ی زینتی ، طوطی مکائو ، غذای پرندگان ، فنچ ، قرقاول ، قفس پرندگان ، قناری ، قیمت پرندگان زینتی ،کاسکو ، کبک ،کتاب پرورش پرندگان زینتی ، کسب درآمد ازپرندگان زینتی ، محصولات آموزشی ،مخلوط دانه ها ، مرغ بومی ، مرغ شاخ‌دار ، مرغ عشق ، مرغ مینا ، مرغ مینیاتوری ،معرفی پرسودترین پرنده برای پرورش ، مریضی پرندگان زینتی

انتشار دهید